Farmor..

Godmorgon.

Inatt efter jobbet så åkte jag in till farmor. Hon var ännu mer försämrad. Så jag satt där en timme tills jag höll på att somna, så fick dra mig hemåt.. tog hennes hand, den var så kall redan.

På vägen hem funderade jag en del. Den 28:e januari hade det blivit. Farfar gick bort den 28:e oktober. Sen kom jag även på att den 28:e januari är det Karls namnsdag. Min farfar hette Karl-Erik, och det är någon som min farmor har saknat.

Vid ca 04.30 imorse somnade farmor in och fick frid. Äntligen för hennes skull. Men fy så ledsen jag är. Inga fler fikabesök hos farmor innan jobb om dagarna.. Jag åkte alltid in med en kaka eller två och hängde med henne, varav hon ofta frågade: "Lilla tös.. är det inte tråkigt att åka in här jämt?".. Med ett leende förklarade jag för henne att det var rentav mitt nöje. Det var så mysigt.

Farmor, du var den sista jag hade kvar av mina far- och morföräldrar, och jag är SÅ glad att jag fick spendera så mycket tid med dig, speciellt på slutet. Jag älskar dig, kommer sakna dig så enormt.

Sista bild. Jag, min far, min lillebror, min äldre bror och hans två barn.. fyra generationer. ♥
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0