1 januari 2011



Gott nytt år allihopa!


Hoppas alla fick ett fantastiskt fint firande inatt som jag fick! I mellandagarna var jag otroligt frånvarande från bloggen, I know. Men jag orkade helt enkelt inte. Jag blev insnöad, träffade vänner och hade det bara så fantastiskt underbart.

Den 30:e bar det av till Oslo. 7 timmars bussresa med familjen som sällskap, DET var bra! Behövde inte sitta själv och dregla över kudden iallafall. Det gjorde ju mammas så bra ändå!

Vi gick ut och käkade iallafall och planerade lite inför nyårsafton. Jag jobbade ju och min familj skulle få se på showen och avnjuta den fantastiska 5-rättersmenyn det bjöds på.

Min familj fick fantastiska platser vilket gjorde mig riktigt glad, jag som serverade dem hade ett mindre helvete då de satt på en balkong högst upp.. haha. Snacka om att man sprang av sig julmaten.. herregud. Vi hade ett riktigt tajt schema igår då vi brukar har 4-rättersmenyer istället, men nu var det ytterligare en som skulle klämmas in mellan alla shower OCH vi skulle hinna till innan tolvslaget.. and we did it! Helt perfekt gick det. Det var magiskt. Vi klev upp på scen medans en pampig nedräkning började. Vi skålade med champagne och började sjunga "Happy New Year" tillsammans med 400 personer i den lilla lokalen som stod och lyssnade, skålade och jublade. Där uppe på balkongen satt ju min familj, fina dem. Är så glad att dem var där, annars hade nyårsafton inte varit lika kul.

Min familj tog Oslo-resan som en liten mini-mini-semester. De stannar till imorgon, men då Oslo bara förknippas med jobb för mig bestämde jag mig för att betala en resa hem idag istället den 1:a. Så här sitter jag på bussen. 1½ timme kvar sen är jag banne mig hemma i underbara Skåne igen. Hade egentligen betalt en biljett till imorgon från början, men den struntar jag faktiskt. Värt 300 extra... det är ändå 24 timmar extra hemma och jag ska bara leka och ha så mysigt med min lilla vovve som jag ska hämta direkt när jag kommer hem!

Nu ska jag inte babbla på för mycket, men jag vill tacka för ett fantastiskt 2010. Det var verkligen ett helt sjukt lärorikt, magiskt och obeskrivligt för mig. Jobbade på Burger King i januari till maj, där emellan turnerade vi med Next Star 2010 och jag vann!! Så i maj sa jag upp mig för att dra ut på turnén med Diggiloo (alla inlägg under turnén hittar ni här i bloggen, kika under mina kategorier). När det tyvärr tog slut visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen, men jag kämpade på med min karriär. Då fick jag ett samtal där det visar sig att regissören från Diggiloo rekommenderat mig för ett jobb på Wallmans Salonger i Oslo, och det fick jag. Det var en riktig kamp i början då jag inte alls hade lång tid på mig att lära mig sakerna. 2 veckor totalt i princip, medans de andra repat hela sommaren.. men jag klarade det, vilket gör mig stolt. Man klarar så mycket mer än vad man tror, fast att man var långt nere i skiten och mådde riktigt dåligt, så fixade jag det. Vänner och familj ska definitivt ha mest cred för det. Älskar er!

Nu har jag kramp i min bakdel, så börjar alltså mitt 2011. Men jag är på väg hem, så det är SÅ värt det.

(Förhoppningsvis kommer lite bilder från showen, dock dålig upplösning osv, upp på bloggen om några dagar när mamma tagit hem kameran.)


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0