Lägenhet

Vädret utanför är så mörkt, kallt, blåsigt och regnigt. Denna dagen kunde blivit.. riktigt dålig.

Men, det blev den faktiskt inte. Jag vaknade upp rätt tidigt och visste att jag hade en del ärenden. Först in till Landskrona för att kolla en lägenhet jag kikat på en andra gång, nu var nämligen alla möbler ute ur lägenheten också. Den var ännu finare nu när han tagit ut sina fula möbler ur den, och man såg det klart och tydligt. Jag bestämde mig rätt fort.. jag skrev under kontraktet. 1 juli flyttar jag alltså till 36 helt egna kvadratmeter i centrala Landskrona, nära hamnen och havet vilket jag länge drömt om att få bo nära. Det känns väldigt spännande. Man har nära till sin familj, och jag tänker kidnappa med min lilla älskade vovve då jag vet att jag har lediga dagar. Att ta en hel förmiddag med bara honom till havet och leka känns fantastiskt..

Sen gick jag till banken och fixade lite ärenden som måste göras. Nu är svenska, danska och norska deklarationen fixade. PUH! Inte lätt att jobba internationellt ibland, haha. Tur att det bara var i år det blev så. Nästa år har jag bara två, året därpå... ja vem vet, kommer jag jobba i Finland också någon gång? Nä, jag tror faktiskt inte det, men man ska aldrig säga aldrig.

Sen for jag iväg til Lucy's för lite småjobb. Skissade upp restaurangen idag och namngav alla bord osv. Min nya chef är helt fantastisk, och rolig. Vi hade även vinprovning, vilket var intressant. Bestämde iallafall till slut vilka viner vi skulle börja med att ta in, blir kul! Det är så fint där och jag är verkligen i en annan värld när jag är där och man hör Elvis i högtalarna.. kommer bli en så fantastisk sommar, jag känner det på mig.

Nu ska jag göra något jag inte kunnat göra avslappnat på väldigt länge. Spela... ja, jag ska spela spel. Ni vet, dator. SPELA. Så otroligt härligt. Haha!




0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0