Göra hur man vill?


Får man verkligen göra och säga vad man vill i Landskrona? Det verkar som så. Kommunen satsar pengarna på en liten grupp som kallar sig "Blå Jackorna" som ska hjälpa till ute på stan i Landskrona så det inte händer något.. vad har dem åstadkommit? Ingenting.

Idag när jag skulle till jobbet mådde jag redan dåligt. Kommer upp på perrongen, så står två killar och är så där äckligt jävla spända. Det är vi och några till. Den ena vänder sig om med en cigg i truten och säger: "Jag tycker du borde sola. Jag säger bara vad jag tycker, jag tycker du borde det". "Vad FAN har du med det att göra? Håll du dina åsikter för dig själv... "

I den stunden hade jag kunnat säga OTROLIGT mycket taskigt, både om honom och hans handikappade vän. Men det gjorde jag inte, för jag vet att jag är en bättre människa. Men ska människor verkligen få bete sig sådär?

Jag tycker inte det är okej att Landskrona bara sitter och tittar på när den fina staden blir nertrampad. Har träffat många utifrån Landskrona som börjar sin mening med: "Oj...", när jag berättar att jag är därifrån. Hur kul är det? Alla har sagt en och samma sak. "Det är så himla deprimerat i Landskrona när man kommer dit. Alla verkar så sura osv"... Ja, för det är så det är. Det är sjukt tragiskt.

Jag är för övrigt väldigt vithyad, jag vet det. Men vet ni vad? Jag tycker om det. Alla är vi olika, precis som du kanske har rött eller blont hår, eller precis som du som är mörkhyad eller vithyad.. ALLA ÄR OLIKA. Varför kan då jag inte få vara väldigt vithyad och likna Snövit om jag känner för det? Jag trivs ju med det, och det är först nu efter alla år som jag faktiskt trivs med det. Innan trodde jag inte att man kunde bli accepterad för att man inte blev brun på sommaren osv, för att väldigt många människor, även i vuxen ålder ( nu pratar jag även 40 - åringar ), som kommenterar och påstår dittan och dattan.

Nä, jag älskar mitt mörka hår, min vita hy och mina blå ögon på det. Jag är inte blåögd, blond och superbrun, för att det är inte JAG. Det är INGET fel på dem som är det, det kan vara jättefint, men det är inte JAG. Det är bara inte Madeleine Liljestam, och jag är den jag är.

Sen ni som försöker eller tycker man ska ändra sig, till er har jag bara en sak att säga; Dra åt helvete.

Nu säger jag godnatt, fan vad skönt det är att skriva av sig.

Godnatt!

1 kommentarer
Postat av: Jeppe

You go girl! Jag håller med dig på samtliga punkter. Att en människa ens kan säga något sånt till en annan främmande person är utom allt förnuft, då kan man inte vara så nöjd med sig själv.



Du är vacker som du är, I wouldn't change a think! Stå på dig :)

2009-09-29 @ 00:33:40
URL: http://ihawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0