HOME!

Jag är äntligen hemma från jobb, och pappa har kommit hem ♥

Jobbet idag gick helt okej, om man bortser från det förbannade tåget. Förlåt mig nu, men DSB och Skånetrafiken, jag har en sak att säga er. DRA ÅT *piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip*

Ärligt talat. Det är strul JÄMT, speciellt nu när de gör citytunneln i Malmö, och idag hade det något arbete på Öresundsbron, så det var enkelriktat. Vad betyder det? Jo, att vårt tåg fick stå och vänta i en halvtimme för att alla tåg skulle köra förbi.

Vad har då DSB/Skånetrafiken mage till att göra när det är såhär? Jodå, för fan. Höj priset för pendlarna med över 200kr. GÖR DET! Det låter ju fullkomligt smart och logiskt, eller inte.

Sen på hemvägen idag, så var det supermånga som skulle mot Halmstad/Göteborg, och alla hade reserverade platser. Så ja, jag fick stå upp HELA vägen hem. Jag har ju egentligen rätt till en plats jag med, med tanke på att jag betalar mer än 2500kr i månaden för ett jäkla kort. SUCK.

Nej, min dag har inte varit toppen direkt om man säger så. Men nu när jag kom hem väntade ju hela familjen, inkl. pappa, en cola och en kycklingrulle. Perfekt! Nu visas även "Djävulen bär Prada" på tv, tjohoo!

Imorgon väntar jobb igen från kl 11 - 20, snälla be för att det inte blir några problem med tågen.. har förlorat massa i lön pga. krafitga förseningar, usch.

Hoppas min lön kommer in nu i början av veckan också, TACK.

Ha en trevlig kväll, det ska jag iallafall.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0