2009.06.04

Ibland blir saker och ting väldigt bra.. jag känner en enorm lättnad.

Igår var det såhär att det hände en sak, som gjorde att det small till i mitt öra. hög volym var inblandad. Inte många vet, men jag har otroooooligt känslig hörsel, jag hör väldigt mycket på köpet, men det är jobbigt ifall något ljud smäller till när man inte är beredd och det är jättehögt. Det hände igår, vill inte berätta mer precis vad det var, då det inte var personens mening.. och jag fick ont, men sen försökte jag inte tänka mer på det.

När jag gick & la mig igår kväll lyssnade jag lite på musik och chattade.. Sen när jag loggade ut från msn och bara lyssnade på musik hörde jag ett tjut. Jag trodde först det var datorn, men visst fan var det mitt öra! Försökte att ignorera det.. men när jag började nynna med i en låt märkte jag något fruktansvärt. Det hade smällt i mitt öra så pass, att jag hörde mig i höger öra när jag gjorde något ljud överhuvudtaget, och det värsta är att det pitchade falskt i mtit öra (om jag nynnade en låt hörde jag det falskt i mitt öra..).

Det var fruktansvärt! Jag låg och grät, och oroade mig sjukt mycket.. och bad tusen gånger om att det skulle gå över.. mina öron och min hörsel är något utav det värdefullaste jag har..

När jag nu vaknade i morse, sjöng jag, nynnade, pratade samtidigt som jag höll för öron osv, och det var borta! Jag blev så jävla lycklig! Jag hoppas inte det kommer tillbaka.. för så rädd har jag inte varit på länge!

Nu blir det frukost, sen rep!


 
1 kommentarer
Postat av: Tony

Usch låter hemskt.. kan bara relatera till det och säga att det är också nåt man är rädd för..tinitus.. tror det stavas så.. för annat kan jag inte komma på. Håller tummarna för att pipet är "dead and gone, dead and gone.." :)

2009-06-05 @ 07:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0