2006.06.27

God middag gott folk!

Gårkvällen bestod av två filmer, "Taken" och "Benjamin Button". Vad ska jag säga om dessa filmer? Herregud!

Vi började kvällen med "Taken", med skådespelare Liam Neeson, och han var fantastisk. Det var en typiskt klyschig action film på ett sätt, men jag tyckte de hade tagit våldet och själva handlingen till en helt annan nivå. Jag kunde inte rå för att älska historien om att hans dotter var kidnappad och han, som var erfaren inom typ "spioneri", skulle få fatt i henne, no matter what. Filmen var en äkta nagelbitare, och man kunde ju inte rå för att heja på honom när han slog ner alla äcklig typer som sysslade med kvinnohandel.. Så jäkla underbart att se dem få rejält med stryk, på film i alla fall.
Suverän film, SE DEN.

Sen har många sett "Benjamin Button", det vet jag, men filmen var ju fantastisk. Jag måste se den igen. Lång, romantisk, fantastisk.. finns massa saker man kan säga om filmen, men den får toppbetyg av mig i alla fall. Skådespelarna var fantastiska, handlingen var utomordentligt underbar, och hela miljön de skapat i filmen, det där gamla, är någonting jag bara ÄLSKAR. Som sagt, toppbetyg på denna film av mig, en ny favorit i min samling.

Nu bär det av in till stan, ska hämta ut lite kort jag framkallat, hälsa på farmor, lämna tillbaka haremsbyxorna *ryser*, och till sist hälsa på farfars grav. Köpte en söt liten staty på loppis förra veckan med en söt liten gubbe som sitter i en stol, och undertill står det: "Världens bästa farfar", den ska vi sätta hos farfar, den ska han få ha. Så ska vi sätta lite nya fina blommor från trädgården hos honom! =)

Hörs senare!
1 kommentarer
Postat av: Frida.

AAh visst är den bra?:) gillar faktiskt själva scenografin bättre än självA filmen hahah!

Vi får ta & ses ngn dag, göra färdigt låten kanske?:D

2009-06-27 @ 18:35:09
URL: http://marijama.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0