Gick åt helvete. Fan också.

Bröllopet skulle börjar nu kl 16.00, och nu 16.05 sitter jag här och skriver. Hur då egentligen?
Jo, finns det en Gud tycker han iallafall om att retas med mig, den saken är säker.

Köper familjebiljett tur och retur till köpenhamn, 546kr.
Kommer till Malmö, frågar tågkontrollanten vilket tåg vi skulle byta till, vilket svar får vi: "Öhh.. dem ska väl säga det i högtalarna snart". "Jaha", tänkte vi och sprang in på centralen för att kolla tv-apparaterna och se vilket spår vårt tåg var på.
Spår nummer 2 stod det, 2 minuter på oss!!! SPRING!
Kommer fram. Inget tåg. Redan kört.

Okej, men det är ju lugnt, det går ju ett till sen. In på centralen & kollar tv-apparaterna. "Nästa tåg till köpenhamn inställt".
FAN DÅ!! Kolla när nästa tåg gick, ja, det gick ett, men fan, då skulle vi komma för sent till bröllopet.

Ja, se där så jävla fucking illa det kan gå. Jag losade en inkomst, och betalade 546 kr för en helt oduglig biljett.
Bara att åka hem igen, och nu sitter jag här och hatar i princip livet just nu bara.
Annars mår jag bra, ingen migrän idag eller någonting, men fy fan vad jag är arg. Hade bara tågkontrollanten hjälpt oss från början så hade vi hunnit!!! Han var fan efter i huvudet den idioten.

Ja, jag är arg, och väldigt ledsen. Gick minus flera tusen nu i ekonomin, och det känns inte alls kul.
Fan alltså..  okej, brudparet blev inte jättearga. Bruden sa att hon förstod såklart, och jag förstörde INTE deras dag, men hon hade sett fram emot det, jag också! Satt & övade som en jävla galning igår ju på låtarna.. Åh! =/

Någon som kan tipsa om hur dagen kan bli bra åter igen? Alla förslag är välkomna. Känns som om det inte kan blir värre.. får krypa ner för trappan så jag inte slår mig antagligen, hade varit pricken över i:et.
1 kommentarer
Postat av: Frida.

men herre min gud vilken jävla dag du har haft. Som jag känner för dig! du får bunkra upp med chirre & lyssna på skitlåtar på melodifestivalen:D

2009-02-21 @ 20:08:41
URL: http://marijama.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0