1 timme i studion, och lite till!

Ja, ungefär en timme fick jag ihop i studion.
Satt här ikväll och sjöng med i massa olika instrumentala bakgrunder jag fixat hem, och där fanns en låt jag inte hört på länge. "Soulmate" heter den, och sjungs egentligen av Natascha Bedingfield.

Tanken slog mig. Den egenskrivna låten jag har gjort till projektet handlar ju om nyfunnen och äkta kärlek.
Men "Soulmate" handlar om ensamhet, och att ifall det finns någon för alla, varför verkar det då inte finnas någon för mig?

Jag fastnade direkt för idén att sjunga in "Soulmate" då den instrumentala bakgrunden är mycket bra gjord, för att det känns som olika sidor av mig. Mitt projekt började jag med redan i augusti, då var jag kär, hade ett förhållande med en kille och vi var väldigt kära. Då kändes min egna låt perfekt, men nu, han finns inte kvar. Och då kände jag att "Soulmate" var perfekt. För projektet följer ju mig i mitt liv, under denna period man jobbar med det, och jag ville ju visa alla delar av mig själv.

Så inspelning av den låten började. Fick dock höja den två halva tonarter upp från originalet, den är lite låg, för mig i alla fall, haha. Och jag kom en bra bit på en timme, men jag är kräsen. Jag gör bitarna om och om och om igen alltså, ända tills jag blir nöjd, känns superbra då.

Ska göra färdigt den låten, spela in "till-minne-av" låten också, och göra färdigt pappas & min låt, sen är det superbra. Mixningen där emellan är ju såklart inräknad!

Nä detta kändes bra och skoj, att jag inte tänkte på låten innan? Inte hört den på ett år!

(Sammanlagd arbetstid: ca 1 timme)
2 kommentarer
Postat av: Ahå

Det finns någon för alla ska du se! :) Det är iaf det som håller mina drömmar om äkta kärlek igång :)

2009-02-14 @ 00:56:44
URL: http://superahoe.blogg.se/
Postat av: Tim

(Jag finns för dig. <3)

2009-02-18 @ 18:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0