Snabb dag.

Idag är det minsann en bra dag gott folk! Jag började 11, visserligen var tåget fett försenat, så stressade som en dåre.. men kom bara 3 minuter för sent. Heja Madde! Sen började jag jobba, och det var sjuuuuukt mycket folk hela tiden. Sen när jag tittade på klockan var den redan 15, förstår ni lyckan som infann sig inombords då? Hahaha, det kändes underbart.

Nu är dagen över iallafall, och vad jag vet nu så ska jag inte jobba imorgon. Men om någon timme får jag besked om jag kanske ska jobba imorgon och vara fri på onsdag istället, det är det jag helst skulle vilja. Då blir jag verkligen långledig över julen och kan ta igen mig ordentligt.

För övrigt så har jag blivit passiv rökare. Mot min vilja. I omklädningsrummet röker folk, ute vid tågstationen röker folk. Det mår jag inte alls bra av. Jag försöker undvika, men i många stunder är det oundvikligt (när typ ALLA är i omklädningsrummet och det är så mycket dimma att man kan tro att scenen är tagen ur 70-talet...). Det får mig att tänka på en insändare i Metro för någon vecka sen. En 16årig tjej fick fram den funderingen jag haft länge. Såhär lyder den;

"Om man förbjuder rökare att röka offentligt överhuvudtaget, så tar man ifrån dem deras frihet. Men tänk på oss som inte röker, vart tar vår frihet vägen? Vi blir passiva rökare, mot vår vilja."

Det tyckte jag var jävligt bra. Det är så himla sant. Det är värt en funderare iallafall till er som bara står och röker och blåser det mitt i ansiktet på en. Sen lite credit till er rökare som faktiskt visar hänsyn och går bort osv, ni är mer än välkomna. Men ni som skiter i vilket, ni är ena jävla egoister. Verkligen. Jag vill inte ha en svart lunga som du kommer ha och säkerligen dö av.

Hårda ord, men jag blir fan trött på sådan skit jämt. Nu ska jag äta lite, och vänta på besked ang. jobb imorgon, och titta på en skräckis med brorsan som har jullov, den lyckosten.

Puss!
4 kommentarer
Postat av: Victoria

2009-12-21 @ 22:38:51
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: erika

röker folket i omklädningsrummen? :o trodde sånt var förbjudet, om inte borde det vara :)

2009-12-21 @ 22:56:43
URL: http://teamerika.blogg.se/
Postat av: C

I Danmark är de lite speciella. Där röker de verkligen som tokar, speciellt vid tåg stationerna.



Stackars Madde, vet hur du har det. :(

2009-12-22 @ 10:47:27
Postat av: erika

haha jaha, hade missat att det var i danmark :) där är dom lite.. speciella ja ^^

2009-12-23 @ 18:03:53
URL: http://teamerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0