Jobbigt..

Varit en galet seg dag med tanke på vädret, men rätt mysigt ändå. Jag har knappt suttit vid datorn faktiskt! Jag har istället tillbringat mycket tid nere i musikrummet med en penna, anteckningsblock och ett piano! Jag har lyckats klämma ur mig lite nyskapad musik åtminstone, och det blev lite olika saker, men det är bra att ha. Man känner sig duktig iallafall!

Idag fick jag även bekräftat att jag ska spela på musikcaféet i Landskrona den 3:e oktober mellan kl 11 - 14 med min vän Niklas, en fruktansvärt duktig gitarrist! Det ska bli riktigt roligt. Vi ska även spela ihop på Pumphuset den 20:e oktober, mer om det när det blir aktuellt. Det som gäller nu är övning, till max. Vi har redan fått ihop en lång låtlista med hyffast enkla låtar för två pers, så det ska bli häftigt. Hade bland annat planerat att köra David Cooks version av Billie Jean, så det kommer bli VÄLDIGT blandad musik, men allt blir akustiskt. Skitballt! :)

Idag har jag dock mått lite sisådär. Varit supertorr i halsen HELA dagen.. hur mycket jag än har druckit, ja även vatten, så går det inte över.. men jaja, sådant kan väl ske.

Imorgon ska jag till en arbetsterapeut med min handled för övrigt kl 15. Ringde till vårdcentralen nu med min handledsinflammation, som jag nu gått med i tre veckor, men sköterskan jag pratade med sa bara till mig att jag skulle käka Ipren tre gånger om dagen, i minst en vecka.. och att jag skulle ringa denna (supersnälla!), arbetsterapeuten. Så jag fick tid imorgon hos henne, men hon var lite tveksam till det där med Ipren.. så vi får se imorgon. För övrigt suger ju sjukvården ganska rejält i Landskrona, men jag är inte den enda som tycker det har jag märkt. Det är faktiskt förjävligt, men får väl hoppas att det blir bättre i framtiden.

Ska nog faktiskt kolla Twilight nu ikväll istället, blev ju inte innan idag! (:

Puss sålänge! ♥

Förresten, en bild jag tog på himlen för någon dag sen utanför fönstret.. SÅ jäääääkla vackert! Det var som en målning.



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0