Dreeeeeeam, dream, dream dreeeeam..

ÅH!

Är just nu väldigt frustrerad. Har suttit och tryckt mig igenom massa studioutrustning på thomann.de.. Fan!
Har dreglat enormt mycket över kompressorn, men så har jag ju även hittat lite annat.. Perfekta "tavlor" som absorberar upp ljudet så det blir mer isolerat, hade verkligen behövts i vårt musikrum som tar in allt ljud inifrån huset och även utifrån.. Sen har jag ju även hittat studiomonitorer. GAH!

Om det nu finns någon där ute som läser min blogg som är kunnig inom musikutrustning, kan du/ni snälla lämna en kommentar där ni rekommenderar riktigt bra, lagom billiga studiomonitorer? Det hade varit väldigt snällt.

Funderar starkt på att ta lite från sparpengarna jag har och köpa kompressorn.. då kan inspelningarna här hemma bli ännu bättre, och då kommer det bli så himla mycket roligare att spela in. Hmm.. får fundera under kvällen.

Så snälla, om ni sitter inne med någon kunskap om studiomonitorer så dela väldigt gärna med er, snälla!


Monitor ADAM A7, 4495kr. Kan denna vara något?

1 kommentarer
Postat av: Tony

Titta runt ordentligt först innan du köper... Musikbörsen har ju en himla massa saker, sen har du Jam m.fl ställen. Genelec är ett fruktansvärt bra märke på monitorer.. Dom där Adam har jag aldrig hört talats om..

Ska själv just köpa nya prylar, det är en freaking djungel med saker alltså...

2009-08-24 @ 20:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0