2008.12.01 - Trött!

GUD vad jag är trött.. Igår så vaknade jag klockan 12.30 (MYCKET ovanligt för att vara Madeleine), pga. att jag och pappa spelade ju på Grand Hotel, och då somnade man inte förrän vid 4 tiden på natten.. var mycket och göra!
Så, inatt låg jag och vred mig jättelänge.. fram tills klockan tre, sen somnade jag, drömde om att jag åt äcklig och slemmig mat, fy fasiken så illa jag mått idag pga. det.. så vidrigt, och sen vaknade jag vid 6 för då ringde min klocka och påminde mig om att det var återigen måndag och skola..

Det första jag gjorde i morse var att dricka kaffe, och det har räddat mig fram tills nu, men nu börjar tröttheten träda fram enormt mycket.. Jag har ju linser, klarar mig inte utan linser eller glasögon, och t o m mina linser ploppar snart ut så trött jag är, haha!

En utav de första låtarna jag lärde mig att sjunga och spela piano till var "My Immortal" med Evanescence, och det är en så vacker låt enligt mig fortfarande, och den betyder mycket för mig. För någon dag satte jag mig ner med den och har inte spelat den på över ett år.. jag kom ihåg den, det trodde jag aldrig. Tänkte inte ens när jag spelade, så den sitter i ryggraden på mig, haha!

Har bestämt mig att spela in den låten också till mitt projektarbete till minne av min farfar, och den andra låten "The Echo of Your Whisper" till minne av min första musiklärare Berndt.. Båda två har tyvärr gått bort detta år, och på detta sätt vill jag, på mitt sätt, hedra dessa två människor med låtar som betyder mycket för mig!
Började spela in så smått idag.. men lade ner efter 20 minuter, jag höll på att somna.. spelade bara fel hela tiden, haha, så patetiskt trött jag är.

Nu vill jag ha snö, det är 23 dagar kvar till julafton.. herregud vad fort tiden går.
Var även på Media Markt idag och hittade ett kameraobjektiv och en blixt jag önskar mig.. Någon som skulle vilja skänka? Haha, det skulle bli runt 9-10 000 kronor sammanlagt.. orka! Får spara ihop så gott jag kan!

Ska försöka att spela in låtarna på nytt imorgon och hoppas jag har mer energi då!


Är det inte så underbart med sådan här vacker snö? Jag drömmer mig bort..
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0