Men bara om min älskade väntar...


Måndag = jobb. Blir en spännande kväll då den är så annorlunda.

Har precis lyckats göra äggröra. Vi har knappt några bra köksredskap här, så vispade med en sked men det gick finfint. Det var längesen och gott var det. Vaknade dock upp och är fortfarande genomförkyld, men är så glad att jag inte har ont i halsen, nu är jag bara förkylningstorr i halsen, och det hoppas jag försvinner under kvällen.

Jag har för övrigt aldrig lyssnat på Thåström direkt, men det hela började med att jag hörde " Du ska va president " med Imperiet på Rockklassiker. Inte så dumt tänkte jag och fastnade för låten. Sen började jag klicka mig igenom Thåströms solo album på Spotify. Sångmässigt är det inte alls vad jag annars lyssnar på, men låtarna.. texterna, det är så fantastiskt bra. Låten "Men bara om min älskade väntar" är så fantastiskt fin, och jag vill inte missa grymt bra musik bara för att sångaren/sångerskan inte är världens bästa. Sen är det rätt mysigt med låtar där det bara är en gitarr och en röst som är spröd och väldigt utlämnad, som Johnny Cash album American IV: Man comes Around. Utlämnat, naket, sorgligt, och fantastiskt.

Nu; mer musik och traderaspaning.

Saknar min prins.
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0