Ödet avgjorde

Haha, som rubriken lyder; Ödet avgjorde.

Vi åkte på våra små äventyr och hade jättetrevligt idag tillsammans i familjen. Vi åkte även bland annat till netonnet, för jag ville ju kolla in HP datorn jag sett på nätet som jag bad om hjälp om. För övrigt vill jag tacka er som hjälpte mig, jag uppskattar verkligen er hjälp enormt!

Men ödet avgjorde. Innan vi åkte kollade jag på netonnets hemsida ifall HP datorn fanns på lager, ja det gjorde den. Perfekt! Så jag åkte dit, och under tiden vi hade åkt dit hade den sista sålts tydligen. Så ja, det får bli acern.

Min far har haft acer innan som varit ren skit, men det har varit långt ifrån Travelmate. Det har varit tunnare datorer som inte tåler mycket, vilket denna HP dator jag tänkte kolla på också var. Så, jag ska ringa grabbarna på datapryl på måndag när de öppnar och säga att de ska förbereda Acern för försäljning. När jag tittade på den var där inte en enda skråma på den, perfekt skick. Det enda tråkiga jag kan se är att det är TFT skärm.. ni vet de där matta skärmarna, jag föredrar verkligen högblank iochmed att jag sysslar mycket med bilder, och bilden blir mycket bättre med högblank, men det kan jag faktiskt leva med. Jag kommer ju ha kvar min vanliga HP dator, fast använda den som stationär!

Det känns som ett bra val ändå, jag behöver en data som kan tåla lite stryk. Inte för att jag är slarvig och tappar mina datorer, men en olycka kan ske så himla lätt, det vet nog alla! Haha!

Nåja, vi är hemma nu igen iallafall och jag är fortfarande trött sen gårdagens MEGA jobbiga arbetspass. Haha! Jag bjöd familjen på lite hyrfilm, så det blir att kolla lite på det ikväll. Ska bli trevligt!

Under tiden vi åkte idag så tog jag faktiskt med mig mitt skissblock och lite blyertspennor.. det var riktigt längesen jag bara satt och ritade, och jag hade nästan glömt hur himla roligt jag tycker det är. Ibland blir det bara skit, men ibland kan man faktiskt lyckas få till det riktigt bra. Jag älskar att rita ansikten, det är kul att öva på skuggor och försöka få ögonen att se så verkliga ut som möjligt! Men munnen har jag oftast svårt att få till.. blir liksom inte så realistiskt som jag tänkt mig, lite störigt! Haha!

Nu ska jag ringa pappsen och snacka lite, sen blir det första hyrfilmen.

Hörs senare!

Får bli denna tåliga dator anyway! =)

1 kommentarer
Postat av: Malin - Hockeyfruga

hihi åh va härligt;) armbanden är från h&m:)härligt att vara med familjen ;)

2009-10-18 @ 10:26:11
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0