Lördag

Jag brukar ställa klockan även på helger för att inte sova för länge,
jag brukar nämligen få huvudvärk då.
Har nästan alltid huvudvärk, så försöker undvika det så mycket som möjligt.
Men idag hade jag inte ställt klockan. Ville verkligen känna att det var lördag och faktisk strunta i allt.
Haha, jättehärligt!

Vaknade utvilad och pigg vid 10.30, UTAN huvudvärk. Wohuu!
Underbart.

Så nu har jag degat framför tv:n, men när mamma kommer från träningen så ska vi in till stan och köpa tacos och godis och massa gott till kvällen. "Wallander - Bröderna" går ikväll 21.55 på tv4+. Jag älskar Wallander, Irene Huss och Beck filmerna. Jag är en riktig deckarälskade. Älskar ju även Edgar Allan Poe, så deckarkärleken känns ju självklart.

För er som inte riktigt vet är Edgar Allan Poe novellförfattare, poet m.m., och är föregångare till dektektivlitteraturen.
Han har GRYMMA noveller som man bör läsa, fantastiska texter. Jag kan bara rekommendera honom! Han verkade under 1800 talet, så det blir lite läskiga känslor ibland när man läser hans rysare. Uuuhh, kusligt! ;)

Annars vet jag inte vad som ska hända idag. Ser fram emot en kväll med god mat och godis, men annars vet jag inte vad jag annars kan hitta på. Musikteori plugg är redan inräknat, det är mer en självklarhet, men det får bli under dagen! Och även kristendoms provet..

Har jag tur hinner jag med lite projektarbete, kan ju bara hoppas på att tiden räcker till!


21.55 ikväll på tv4+! =)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0