Melodifestivalen!

Nu sitter jag här i soffan med mammsen och kollar på melodifestivalen.
"Fy fan så jävla tråkigt", tänkte jag när jag hörde Agnes ta första tonen, som dessutom blev oerhört falsk, säkerligen av nervositet. Tonarten låg fel också till henne, och hon orkade inte nå upp till de höga tonerna.. men okej då. Jag var inte road.

Sen kommer gruppen Star Pilots in, med sångaren Johan Becker i fronten, och DÅ vaknade jag.
Johan Becker var med i Fame Factory för flera år sen, och WOW!
Vilken jävla sångare han är, jag har fortfarande gåshud. Under hela låten som hette "Higher", om jag inte minns fel, sjöng han i en helt underbart tonart som får en att tänka på hårdrockssångare, och den sista tonen han tog.. alltså gud.. Den var hög, och han satte den perfekt, och wailade sig sen snyggt som fan ner till grundtonen och slutet.
Fantastiskt. Han måste fan gå vidare, haha, ÄNTLIGEN någonting bra i Melodifestivalen, YES!

Nu ska jag fortsätta att glo på melodifestivalen, men känner att jag redan har en favorit denna lördag!
Thorleifs kommer jag INTE tycka om, aldrig. Haha!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0