Lördag 2008-09-06

Veckan har även den känts som fullproppad ännu en gång.
Körskola, läxor, projektarbetet. Skönt att allting kommit igång igen som det ska vara.

Besökte min forna musiklärares grav ïdag, och det kändes tungt. Lämnade lite blommor och fällde några tårar.
Kom på en idé att, jag tyckte att på graven skulle det vara någonting musikrelaterat. För på många andra stenar där var så hade de lagt någonting som man kunde relatera till personen.
Min forna musiklärare Berndt kopplar jag ju med musik, framför allt piano.
Netto säljer nämligen ut just nu ett dockhus med massa tillbehör, billigt också för den delen, och där säljer de även en flygel i trä i miniatyr. Så vacker. Kom att tänka på den, så jag köpte en sådan och har bestämt mig för att lägga lite lappar från hela familjen i flygeln (den går att öppna), och sedan placera den bredvid hans grav, kan bli jättefint!

Under tiden jag var där var det många tankar som kom upp, och på något sätt inspirerade besöket mig att fortsätta med en utav mina låtar jag håller på att skriva. Den handlar nämligen och farväl, och varför. Så jag fortsatte en hel del på den låten, och kom en bra bit. Är nästan helt nöjd, men det är någonting, som jag inte kan sätta fingret på, som inte stämmer till 100%. Mycket möjligt att det är introt, får forska lite mer i det där.
I alla fall blev det 2 timmars arbetet, och gissa om det var kul!!

(Sammanlagd arbetstid: 2 timmar)


Bild på miniatyrflygeln.
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0