Söndag 2008.10.19

Vilken helg!

I lördags vaknar jag upp och hör att min fars förkylning har satt sig på hans stämband, aj aj aj, han spelar ju hela helgen på Grand Hotels Pianobar i Helsingborg.
Vem fick hoppa in? Jo jag. Pappsen och jag lirade med FULLT ös från kl 21.00 till 01.30, det var tufft, men har inte haft så roligt på LÄNGE.
Vilken upplevelse. Publiken älskade oss, och det var så mycket folk, och tro mig, ALLA sjöng med! Vi hade ett PA på 2000w, och publiken överröstade t o m det när de sjöng med i låtar som "Hooked on a feeling" m.fl, helt galet!
Jag fick även hålla för mina öron när de skrek i som värst, det var en otroligt hög ljudnivå där inne, men kul hade vi.

I söndags (idag) var det då dags för dop. Min sångpedagog sedan 10 år har fött ett fantastiskt litet barn som blev en pojke vid namn Theodor. Han döptes till Theodor Marwin Matteus i St. Johannes kyrka, och det var ett helt otroligt dop han fick. Timbuktu uppträde med några musiker, och han kan inte bara rappa, utan han är en grymt bra sångare också, tro mig, jag hörde det live! Haha! Sedan uppträde min sångpedagogs sångpedagog (hänger ni med?) som heter Etta Cameron, en fantastisk sångpedagog och människa som b la undervisat på Konservatoriet i Köpenhamn, mycket underbar, det var en ära att få träffa henne.

Jag har kommit en bra bit med mina inlämningar och börjar känna att jag kan lugna ner mig lite och faktiskt ägna lite tid åt projektet. Idag har jag skrivit texter till mina låtar. Den ena låten är färdig, och jag tror som jag sagt förr, att jag ska lämna den som den är. Men däremot så är det den andra låten jag inte är helt färdig med, skrev ner lite text till den, men tänker inte dela med mig av det ännu! Den sistnämnda låten är, för mig mycket känslig, och jag hoppas jag kan nå ut med de känslor jag vill sen när den är färdiginspelad, jag ska verkligen försöka mitt bästa.

Så, sakta men säker kommer jag igång med projektet igen, jag tänker hela tiden på det, så nu är jag på G igen efter alla bra upplevelser i helgen!

(Sammanlagd arbetstid: 1 timme)


Här får ni en bild på den nydöpta Theodor.



Här är jag och Etta Cameron, jag bjuder på mig här! (Dålig kvalité jag vet, men stå ut!)
Fotograf är Morgan Liljestam.



Var tvungen att ta ett fotografi på brorsan och Timbuktu, så trevlig människa!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0