Måndag 2008.10.06

Idag lade jag sång på en utav mina färdigskrivna låtar. Blev knappast nöjd.
Är trött på att inte ha en "riktig" studio. Ni förstår, när man skriver egna låtar vet man EXAKT hur det ska låta, man hör det i huvudet, i alla fall jag har det så. Och när det inte blir så (ljudkvalitén alltså) när jag väl spelar in, blir man arg.

Haha, ja, i-landsproblem, men ändå! Jag ska försöka göra mitt bästa i Cubase för att det ska bli så bra som möjligt, men sen får jag ju inte heller glömma att detta är en demo.. demo är ju demo, det behöver inte vara grymt bra kvalité.
Det är ju inte världens sämsta kvalité heller för den delen, utan det är absolut bra, men inte så bra som jag vill ha det. Men, det är ju en portabel studio också, den är otroligt kraftig för att vara så liten!

Jag ska försöka lägga lite mer ny sång också, försöka lyfta låten på lite olika ställen så den inte blir platt och tråkig.
Det är så mysigt ska ni veta att sitta här på mitt rum, med en varm kopp choklad, i min lilla datorhörna, och bara sjunga..
Det är en mysig stämning, och det är då extra lätt att spela in "softa" låtar.

Jag älskar projektarbete, varför får man inte göra ett i varje årskurs?

(Sammanlagd arbetstid: ca 2 timmar)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0