End of..

Riktigt, riktigt tung dag.

Ni förstår, jag har haft många bollar i luften nu på det senaste. Många olika bollar i luften, båder roliga och väldigt jobbiga sådana.

En extremt rolig har varit något som heter Kartverket, där jag jobbat som säljare 8 - 17, måndag - fredag. Har haft helt fantastiska chefer, kollegor och ja.. allting. 

Men de flesta har säkert varit med om det, när du kommer till ett vägskäl... vad ska jag göra? Ska jag gå till höger eller vänster? VAD SKA JAG VÄLJA? 

Det blev jag tvungen till nu. Musiken är mitt liv, och jag kommer alltid prioritera den om vi snackar jobb. Det är ju min dröm. Mitt kall. Man har liksom ibland nästan försökt att vara mer... "icke-musiker" men man återvänder alltid. Det känns helt rätt i hjärtat och i kroppen, då är det bara så rätt.

Chansen jag har fått nu som signad artist med möjlighet att få göra just den metal-musiken jag vill göra, redan som 21 åring är ovärderlig. Det går inte att tacka nej till.

Därför var jag tvungen att välja. Mitt heltidsarbete gick inte ihop med musiken hur gärna jag än ville. Det gjorde ont att behöva säga det till en chef som gjort så mycket för mig, som jag tycker så mycket om... och måste lämna.

Vi skiljdes åt med en kram, det var bäst för alla att jag fick gå på dagen, och jag är välkommen att hälsa på när jag vill. Jag kommer sakna alla så fruktansvärt mycket. Stackars, söta Anette snett över på sitt kontor, kämpandes med alla sina motgångar (sweetie!), och Agneta bredvid på sitt kontor som alltid fått mig att garva ihjäl mig när som helst.. All mobbing från kära Daniel och Linus i produktionen.. och så mycket mer. Kommer sakna ALLIHOPA. Ren kärlek till er alla, ni är helt fantastiska.

Jag är glad att jag fick 3 månader tillsammans med er. Men nu måste jag vidare.. så nu kommer ni hitta mig några timmar i veckan på Lucy's Restaurang precis som innan, och resten av tiden skapar jag min musik som jag snart kan dela med mig av till er.

Godnatt 

Puss på er mina fina på Kartverket ♥

image description
1 kommentarer
Postat av: Anette

Kör hårt, vi tror på dig <3

2012-05-03 @ 21:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0