When I wake up..


Vill ni veta en underbar känsla?

När man vaknar upp, går runt, går och lägger sig.. och känner; "Detta är mitt hem".

En otroligt nöjd Madeleine har precis gått och lagt sig med laptopen i knäet, en katt vid fotändan och levande ljus bredvid. Detta är verkligen MITT hem. Det enda som stör just nu är den enorma stormen utanför som har varit lite läskig.

Bytade bort mitt jobbpass idag för att kunna åka till Ikea och fixa lite saker till nya hemmet, och när jag lämnat av mamma och sen skulle köra hem så hade ett stort träd vält framför min bil. Fick tvärnita som en dåre. Tänk var några få sekunder kan göra skillnad med livet, rätt sjukt. Men jag ringde och anmälde det och stack sen hem, lång omväg, men jag kom hem, oskadd!

Efter att ha jobbat med garderoben jag fixar med så satte jag mig för en gångs skull nu sent ikväll ner i soffan, och tittade på film. Inte vilken som helst heller, utan min favoritfilm. "Ps I love you". Den är så fin. Jag har sett den typ femtioelva gånger, men jag gråter varje gång, flera gånger under filmens gång. Den är så vacker. Plus att jag älskar Irland och allt det vackra som hör till..

Nu drar jag en längtans suck, och släcker mina levande ljus och säger godnatt. Ny vecka imorgon.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0