Lång dag!

Idag har man hunnit med mycket.

Började med fika i Malmö med Robert, underbart som alltid. Vi sitter och sjunger oss igenom våra fikapauser och diskuterar allt möjligt när vi ses.

Sen hem och fixa med spisen här hemma, misstänkte att något var fel men när jag kom tillbaka visade det sig att allting är som det ska vara egentligen, dock så känns det inte så bra.. men det får gå tills vidare.

Sen iväg till jobbet, där vi hade så SJUKT mycket att göra idag. Många bokade gäster, och många som kom till därefter obokade.. som vi satt i skiten ett tag, haha. Vi var ju definitivt underbemannade, men vi klarade av det. Det absolut viktigaste är att komma ihåg ett leende på läpparna, låta varje gäst känna sig unik, och faktiskt ha kul. Man tjänar INGENTING på att springa runt och vara irriterad och göra stämningen till ett helvete för sina medarbetare.. då kan man lika gärna ta det lite med en klackspark och köra all in istället, eller hur? Folk sitter och kanske får vänta 5 minuter extra för att dem kommer obokade när det är så fullt, och börjar gnälla... då ska man komma ihåg i bakhuvudet att det finns barn som svälter och inte har någon familj kvar. Det är sjukt optimistiskt och galet positivt att försöka hålla de tankarna hela tiden, vilket inte går, men ibland får man faktiskt se saker och ting ur en annan synvinkel och ta livet lite mer med en klackspark... allt kan inte vara gravallvarligt.

Så, jag insåg när vi började stänga ikväll att imorgon så har jag ett bröllop kl 16, men innan det har jag en hemsk tvättid kl 7 imorgonbitti.. alltså om 6 timmar och 50 minuter. I-landsproblem deluxe säger jag med ett leende och önskar er alla en godnatt. ♥




0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0