Blod och hemförsäkring

Vilken underbar dag.

Drog till Helsingborg med Niklas och mötte upp Ida där, haft det riktigt härligt måste jag säga. Dock ska Niklas jobba inatt ikväll och var tvungen att dra hem och sova en stund, förstår inte hur han orkar, han är duktig. Fin bil har han också köpt sig, den gick väldigt bra. En röd ford, sportmodell. Bra där Niklas!

Nåja. Nu när jag kom hem försökte jag leka lite duktig och har precis avslutat samtalet med Länsförsäkringar och fixat en hemförsäkring. Det är väl ändå lite vuxenpoäng? Haha! 805kr/år fick jag en bra hemförsäkring för och det känns bra, hittade vissa som hade fantasipriser på internet igår, så tror jag gjort ett bra val.

Har även anmält mig till att bli blodgivare. Kan vara en dag det är jag som ligger där och verkligen behöver blod och det kan gälla mellan liv och död, då hade jag uppskattat om folk hade gett blod. Så ska dit den 27:e och bli testad så att jag är en bra kandidat, känns riktigt bra om man kan tillföra något.

Nu ska jag även fixa med adressändring och fortsätta leka duktig, sen bara njuta av den lediga tiden jag har kvar av dagen.. imorgon är det Oslo som gäller, bara fredag och lördag denna veckan, sen är det LÅNGLEDIGT!






3 kommentarer
Postat av: Anna Hertzman

Blodgivare är en så fin gärning! Det ska jag också bli!

2011-04-14 @ 18:51:22
URL: http://blogg.annahertzman.se/
Postat av: Alexandra

Välkommen i gänget Madde!

Det är helt awesome att vara blodgivare!! :)

(O behöver jag nämna Gratis-fikan ;)!)



Lycka Till =)

2011-04-14 @ 20:59:38
URL: http://dengalnastudenten.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja läste i metro idag att man tyvärr inte får ge blod om man tatuerat sig dom senaste 6 månaderna :( Så du får nog snällt vänta ett tag till...

2011-04-15 @ 17:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0