Rösta


Idag fick jag hem mitt allra första. Dagen efter jag fyllt 20 år är det dags för val i Sverige, och vet ni vad jag tycker?

Jag tycker det är lite av en skyldighet att rösta, för annars har man faktiskt inget att säga till om. Ni som inte vill rösta och inte alls har något intresse och tycker att livet är toppen, det är ju bara bra! Men alla ni som gnäller, men ändå väljer att skita i att rösta, vad tänker ni på egentligen? Tycker man någonting, då kan man väl iallafall orka ta sig till vallokalen, kryssa i en lapp och lämna in den och vara med att påverka?

"Inte lönt", säger vissa. Om alla hade tänkt likadant hade ju ingen röstat, vad hade hänt då? Nej, gå och rösta gott folk så att vi alla får sagt vad vi vill, det tänker banne mig jag göra. Vi ska vara glada att vi ens får rösta, och jag kommer stolt gå till vallokalen den 19:e och vara stolt!




0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0