Begravning

11 september. GALEN dag. HAHAHA!

Dagen idag har innehållit orden hysterisk, galet, rolig, sorgsen & GALEN. Vi hämtade upp farmor, hade fått en adress där begravningen skulle hållas. Kör till Malmö för att försöka hitta en parkering. I malmö är det k a o s. Massa vägar är avstängda osv osv, så det var ganska crazy. Väl inne i Malmö hittade vi en parkering efter ett bra tag vid drottningtorget. Får fatt i en taxi och ber han köra oss till Kyrkogatan (var det nu ligger?). Supertrevlig taxichaufför, Saed kommer jag ihåg att han hette. Sparade hans nummer till framtida resor i centrala Malmö via taxi, han var suverän. När vi väl kom till Kyrkogatan släppte han av oss, vi blev jätteglada över att kapellet antagligen låg där, går dit och vad ser vi då? Stora torg i Malmö. WHAT THE FUCK?! Där låg inte något kapell inte. Nä-ä då. Bara St. Petri, men vi skulle ju till St. Pauli. Jahapp.. vad gjorde vi då? Ringde min faster som också var på väg till begravningen och bad henne hämta oss vid St. Petri.

Klockan 13.00 började begravningen, och vid 13.05 kunde min faster först hämta upp oss. Skitförbannade ena stunden, och asgarvande andra stunden, åkte vi ganska fort ner till rätt adress som min faster hade hittat själv. Den stämde! Kom dit, klev sakta in under ceremonin och vi sjöng sista psalmen, avsked och sen var det slut. JÄVLIGT KUL. Vi missade allt. Hur tråkigt som helst när man fått fel adress och inte en jäkel i Malmö visste vart St. Pauli kapell låg.. sjukt tråkigt. Men efteråt hälsade vi på alla, och åkte iväg till restaurang där vi åt väldigt gott. Eller ja, jag äter ju inte fisk.. så middagen för mig blev morötter, potatis och sås. Sen när efterrätten kom tryckte jag i mig allt. Gräddtårta!!! Mums.

Nu är jag trött.. väldigt trött. Varit en kaotisk dag. Så ska slå mig ner i soffan och öva på låtarna ur repetoaren! :)

Hann inte bli mycket bilder idag tyvärr. De som väl blev sparar jag till släkt & familj =)


Äter jag fisk? Nä. Fick man välja? Nää. Haha!


Tårtan försvann ganska fort.. haha. Älska tårta! ♥

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0