14 år till salu


Jag har tyvärr glömt att nämna den bok jag läste ut för ett bra tag sen. "14 år till salu" heter den och är verkligen en rörande bok om en ung tjejs verkliga berättelse härifrån Sverige. Efter en våldtäkt hade hon ingen som helst respekt för sin egen kropp. Detta är en bok som jag verkligen rekommenderar. Man får verkligen en insikt i någons tankar som blivit utsatt för en våldtäkt och det är hemskt, men man får se det ur ett annat perspektiv än sitt eget, och det tycker jag om.

Boken har jag för mig kostade runt 30kr i pocket form på cdon.com, vilket är ingenting egentligen. Så den är verkligen värd det små pengarna!

1 kommentarer
Postat av: Lena Carlsson

Har också läst den, det är hemst att det gick till så. Om du är intresserad av sådana böcker så är Trasig av Shy Keenan en väldigt intressant bok! =) Kram

2010-07-26 @ 20:12:45
URL: http://thelifeofleeniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0