091017

Good Morning!

Idag är det en spännande dag, för jag & familjen ska ut på lite äventyr. Himla trevligt! Hade varit ännu trevligare ifall jag hade varit helt frisk, har nämligen börjat bli lite täppt i nästan osv.. hoppas det drar sig tillbaka snart!

Ska bland annat åka och titta på en ny HP Pavilion dator, en sådan jag har nu fast i 12.1" istället. Den kostar 4990kr på netonnet. Jag ska känna på den, men jag är lite osäker. För att denna serien är sjukt bra datorer, jag ÄLSKAR dem, plus att dem är snygga, men tyvärr tåler de inte så himla mycket. Jag tänker ju på hållbarhet när det är så mycket pengar.

Om jag inte vill ha den dator finns en Plan B. Killarna på dataprylar.se har en Acer Travelmate, även den i 12.1", som de har haft som en demodator. Den har en oehört kraftfull processor m.m, och de vill ha 4900kr för den. Utifrån namnet förstår ni kanske att den är gjord för att kunna ha med på resor. Så den är inte så himla tunn som HP datorn jag ska titta på, utan den är mer robust, men den är snygg ändå, lite tråkigare design, men den tåler ju mer. Jag väljer en hållbar dator framför en snygg. Faktiskt.

Vilken dator tycker ni? De har nästan samma prestanda, förutom att HP datorn har ingen optisk enhet (ingen cd/dvd-läsare..), utan det har Acern. Hm, ja just det, Acern tror jag har bättre processor. HP har 2gb i RAM-minne, medan Acern bara har 1gb i RAM-minne, men det kan man bara sätta i mer vilket jag hade tänkt.

Hjälp mig, vilken?



Mer info om denna dator hittar ni HÄR!



Mer info om denna dator HÄR!
3 kommentarer
Postat av: Jeppe

Jag har haft en Travelmate förr, 2006 närmare bestämt. Var inte helnöjd med den, men det beror givetvis på vad man ska ha den till. Acer har annars bra datorer, man vet vad man får. HP har jag aldrig riktigt varit förtjust i. Jag ska skulle iaf kört på den med bäst processor om det nu bara är det och ram som skiljer dom åt. För ram är billigare att uppgradera än processorn:) Om man ens kan uppgradera processorn på just den laptopen.



Så jag säger, go for Acer

2009-10-17 @ 12:50:05
URL: http://ihawk.blogg.se/
Postat av: Johan

våga inte köpa Acer...större kvalitetsmissar får man leta efter

2009-10-17 @ 15:14:49
Postat av: Linus

Acern är 350 gram tyngre, men har en betydligt kraftfullare processor och större hårddisk. Trots den kraftigare CPU:n verkar den ha ungefär samma batteritid som HP:n.



HP:n har något vassare grafikkretsar, men det gör ingen större skillnad i vanligt Windowsbruk.



Acer + minnesuppgradering känns som ett bra val, förutsatt att demodatorn ser hel och ren ut.

2009-10-17 @ 15:30:32
URL: http://www.facebook.com/zabunia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0