091005

Åh nej.

Jag har läst ut den tredje Twilightboken. Har beställt hem den fjärde.. och sista. NEJ! Känns hemskt, jag vill inte att det ska ta slut. Men nörd som jag är kommer jag läsa om dem, älskar den miljön Stephenie Meyer beskriver, trivs i den typen av fantasi.

Det var jobb idag, 9 - 15 så har varit borta hela dagen. Men idag var det fanimej kul på jobb, hahaha! Galna Karing & jag stod och gjorde hamburgare hela dagen och hade skitkul. Speciellt när hon hade fått en jäkla reklamlåt på huvudet hon stod och sjöng på.. Kommer ni ihåg Billys Panpizza; "In i mikron.." - låt av den egentligan YMCA låten? Hahahhaa, skitstörigt. Så varje gång vi lade in en hamburgare i mikron började hon sjunga stolt på den.. hon hade lärt sig den i helgen. HAHAHA! Hon är sjukt underbar den människa, tråkigt nog ska hon vidare till den nyöppnade Burger King restaurangen längre in Danmark i november.. Typiskt mig. Jag fäster mig vid en människa som åtminstone är ärlig, och man har jävligt kul med, så är det hon av alla som ska vidare till den nya.. Kommer sakna henne.

Men nåja, nu är jag hemkommen och satte mig precis ner i soffan med datorn i knäet. Helt underbart skönt. Var med brorsan på ensemble lektion inne i stan, och de sista fem minuterna väntade jag & mamma utanför i bilen. Då hände en grej som gjorde mig så JÄVLA förbannad.

Rätt som det var såg jag en cykel köra förbi i hög fart med två svenska tjejer på i ca 13 års ålder, skrattade som bara den gjorde de också, nästan hysteriskt. Jag vände huvudet åt höger och ser en liten pojke på ca 4-5 år ligga ner på marken. Jag släpper allt jag har och springer ut! Jag förstod direkt vad som hänt. Jag springer fram till honom, likaså hans jämngamla kompis. Jag frågar vad som hänt, och han tittar upp på mig med sina jättestora bruna ögon, som en liten hundvalp, och sa: "Dem knuffade mig".. "Cyklade dem tjejerna på dig?", frågade jag. "Nej, men dem knuffade ner mig här nu..", sa hand med en klump i halsen. HAN VAR SÅ SÖT! Men jag blev så jävla förbannad. De här tjejerna cyklade förbi honom, och hade puttat ner denna kille som nästan var 10 år yngre, och HELT oskyldig, på marken! Han var oskadd som tur är, men det såg först ut som om han trillat och slagit huvudet.. Vad var detta för motiv? Han var utländsk? Eller vadå? Jag fattar inte. Han var supergullig, och hade inte gjort någonting. Usch, jag blev förbannad, och jag blir förbannad på sådant. Oskyldiga människor ska det inte hända någonting med..

Nu ska jag kolla mejl, svara på mejl, bläddra igenom tidningen och bara njuta av att ha jobbat flitigt idag, för herregud vad mycket det var att göra på jobb idag, haha!

Min far befinner sig just nu i Norge, och på vägen dit lyckades han fotografera lite. Kolla in så vackra bilder (tagna med mobil)!


Foto: Pappsen! ♥



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0