Hälsomässa

Nu är vi hemkomna från Hälsomässan i vår lilla by!

Det var jätteintressant. Hittat nya företag här runtomkring som har jättebra grejer. Bland annat fick jag prova på det populära sminket I.D Minerals, och WOW! Jag har varit lite skeptisk trots att man läst folk som säger att det är nästan en aha-upplevelse, men det är det verkligen. Vilken hy jag fick!

Så, om två veckor ska jag till denna kvinnans företag och få lite mer information, och då ska jag även få köpa ett kit som innehåller precis den foundation jag behöver för att få rätt färg. Jag var den ljusaste, förvånade? Haha, nej verkligen inte. Men jag är så glad att jag hittade rätt färg där, om man jämför med Lindex jäkla skit.. eller rättare sagt, L'oreal.

Den är perfekt, och hon hittade även en perfekt rouge till mig. Jag använder aldrig rouge, aldrig tänkt tanken knappt, men hon hittade en i en kall röd nyans som passade mig perfekt. Det blir verkligen ett annat ansikte, jag är supernöjd! Så det kostar mycket kan man tycka, men då får jag en foundation (som räcker i ett år om man använder den varje dag!!!), ett rouge som räcker i minst 2 år om man använder den dagligen (vilket jag inte kommer göra), och även två stycken borstar till av riktigt hår som räcker i ca 10 år. Det kostar mig ca 1500kr, och det är det värt. Jag menar, köper man en foundation nu för 150-200 kronor och använder den dagligen, så är den slut om två månader kanske, och då kommer man upp i samma prisklass. Men det bästa med denna mineralfoundation är att den är varken flytande, eller rent puder. Den är ett mellanting! I LOVE IT! Ska försöka ta lite bilder senare och visa er, min hy ser fantastisk ut!

Jag blev även spådd idag av en kvinna vid namn Christel Dahlin! Hon hade 15 minuters sittningar för 200kr, och det var värt det. Vi drog över lite på tiden, för hon kunde inte sluta mitt i såklart.. och jag är så tacksam. Hon förklarade en massa som jag ser fram emot, och vet ni vad? Jag frågade henne ang. år 2012. Hahahha! Jag var tvungen. Hon förklarade lugnt och sansat för mig precis vad som kommer hända, och jag känner mig lugn. Glöm jordens undergång, detta är något annat. Jag säger inte mer, orkar inte skriva ner allt, för så många är skeptiska och tror att hela jorden kommer explodera eller råka ut för diverse naturkatastrofer det datumet år 2012, men jag har inte gjort det. Mina aningar stämde, och det känns bra.

Sen som många vet så är jag ganska beroende av choklad, men idag blev jag även introducerad för ett "nyttigt choklad". Jag är inget fan av mörk choklad, men hon hade några godbitar som var mörk choklad, men innehöll något ämne som faktiskt gjorde det godare än vanligt! Jag åt en sådan, och nu kan jag faktiskt spy på tanken av all choklad jag ätit.. allvarligt talat. Så, jag har 8 stycken chokladbitar för denna vecka, och jag ska äta en om dagen och se om det lyckas få bort mitt chokladsug! Det ska nämligen sänka sötsuget, för det hjälper blodsockret att vara stabilt, och det går även att ätas av de som har diabetes och det hjälper även de med högt blodtryck. Så första biten choklad har hjälpt mycket, så det blir spännande att se nu i veckan hur det går!

Nu efter 5 timmar där är jag jättetrött, och ska äta lite middag snart, men sen blir det duschen för min del. Ska lägga mig skapligt idag, ska upp tidigare imorgon och åka till Malmö för att klaga på min foundation jag köpte hos Lindex. Ska även inhandla lite lösögonfransar osv till Wallmansfredag!

Vi hörs lite senare! =)


Idag fick jag höra av kvinnan som var make-up artist att jag har en jättefin porslinshy.. blev jätteglad ^^



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0