Utflykt

Efter en heldag ute med familjen, ligger jag nu i soffan med datorn i mitt knä och bara slappar... Vi har kört jättemycket idag, eller jag körde rättare sagt, och besökt massa olika loppisar och hittat en jättefinplats i Röstånga där vi fotograferade lite! Jättemysigt.. jag hoppas mamma är nöjd, hon verkade i alla fall bli jättenöjd med presenterna. Jag & min bror köpte en bok till henne, där man själv fyller i och klistrar in fotografin om mamma.. Den var verkligen superfin, så jag tror hon verkligen tyckte om den! ;)

På de olika loppisarna hittade vi en massa fina saker! På den första hittade jag en kökssoffa, ni vet en sådan gammaldags man kan förvara saker i också? För 150 kr blev den min, och vi ska hämta den nu i veckan.. Då ska jag först slipa ner den, och måla den med vit lasyr och sen klä om sätet på den! Letar efter ett vit ljust tyg med inslag av lite rosa och blommor helst.. Det är lite svårt att hitta precis det man vill ha, men är det någon som vet någonting i den stilen så hojta gärna till! På samma loppis hittade vi en jättefin samlarkniv, och en liten porslinsdocka (samlardocka) med tillhörande liten barnvagn.. den är så himla söt, hon ligger och sover och ser så fridfull ut. Tänk om alla barn hade varit så snälla! ;)

På nästa loppis hittade jag en vit skjorta i ren bomull, ett fint satinnattlinne, och även en liten brun väska! Allt för 100 kr! Väskan kostade bara 30kr ungefär.. Helt perfekt! På den loppisen hittade vi även fina skjortor till den manliga delen av familjen, toppen! Billigt som tusan, och sen är det bara att slänga in kläderna i tvätten och få dem fräscha och fina!
Utflykten avslutades med ett restaurangbesök i Häljarp där vi åt, det var supergott och nu är man megamätt.. Oj oj, känns som om man bör rulla fram!

Jag är supernöjd med dagen, och tror min kära mor är det också. Resterande timmar av detta dygn ska tillägnas att duscha, platta håret, kolla tv och sova! Just det, imorgon har vi ju sovmorgon också, för att vi ska ha konsert kl 11. Helt perfekt!

Vill även tilägga att jag fick ett mejl idag från min lärarinna i kursen ARL (arbetsmiljökunskap), och det stod en jättefin motivering som ledde till ett MVG. Känns jävligt bra om jag får säga det själv. 12 dagar kvar! Det  ska bli VÄLDIGT skönt!

Här har ni lite bilder från idag! =)


Nya väskan, mycket snyggare IRL dock!






Jag är inte direkt någon naturmänniska, men denna skogen var riktigt fin som vi gick i... Det var så himla fridfullt!
Kunde tydligen inte ladda upp alla bilderna av någon anledning, så dessa får duga! =)


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0