2009.05.21

Röd dag idag, och man känner sig väldigt slö, haha!
Har fått sova ut idag, kändes fantastiskt... blev i alla fall inte väckt av någon jäkla åska som igårnatt!

Idag ska jag in till min farmor, hon har tydligen köpt ett jättevackert fickur till alla barnbarnen, så jag ska hämta min idag, också ska jag besöka farfars grav och sätta en liten blomma till honom..

Tror jag får min studentklänning imorgon, jag är jättenervös. Jag hoppas så innerligt att den passar väldigt bra!
Sen är jag även nervös inför Furuboda... Kan inte det jäkla beskedet komma snart, haha! Det är så himla jobbigt att gå och vänta.. =)

Får väl ta och äta lite frukost... är inte alls sugen på det, är så trött på mackor och flingor. Någon som kan ge förslag på en god frukost? 
1 kommentarer
Postat av: Kim Trybjer

Okej, du vet att jag är matporraren från småland.

Fråga mig om tips och jag tror jag kommer fram till en god trevlig frukost.



Pocherat ägg med halstrade sommarprimörer, grillat nybakat engelskt muffinbröd med en rumstemperat slagen hollandaise.



Kan variera med Rökt lax och bräckt skinka.



Lax madeleine;) En varmröktlaxröra inrullad i tunnbröd med ett ägg löjrom, vispad creme fraiche och hackad lök.



Äggröra med smak utav muskot med grillade bacon serveras med en ugnsbakad tomathalva fylld med örtkryddning och ett täcke utav ost.



Fattiga riddare, serveras med vispad grädde och hemkokt jordgubbssylt.



American panncake med en vaniljcreme och skogsbärsbladning.



En skuren fruktsalladstartar med en nyslagen vanilj/champange sabayon serveras med mandelknäck.



Om det är något som faller dig i smak är du välkommen att komma hem till mig så ordnar vi det;)

2009-05-21 @ 10:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0