2009.05.04

Fjärde maj idag, och fan vad rolig dagen har varit hittills.
Jag ska erkänna att jag var sjukt skeptisk mot vårt besök på brandstationen i stan
med skolan, men så fel jag hade.

Vi började dagen med ind.val som är musik för min del, det gick skitbra (jämfört med annars), men nu hade vi vår ordinare lärare och inte kandidat, så det gick skitbra.

Efter det bar det av mot brandstationen där vi var ganska länge.. Mer än två timmar!
Brandmannen som höll i allt heter Dhan.. Elmquist var det kanske i efternamn?
I alla fall så har han föreläst för oss innan på skolan, så nu fick vi besöka hans arbetsplats.
Det var skithäftigt! Först gick v igenom hur det går till på brandstationen vid uttryckningar osv..
Som många känner till har dem bara 90 sekunder på sig, från det att larmet går till att vara färdiga.
Oj tänkte jag, det verkar vara lite tid.. Sen insåg jag hur jäkla sjukt lite tid det egentligen är!

Vi skulle nämligen ut och göra praktiska övningar.. och då fick vi ju overaller.
Tror de flesta skrattade åt mig.. Fick overall i storlek S, (de hade inte XS.. suck, haha), och den var ALLDELES för lång i armar och ben och allmänt galet stor.. Jag fick gå och hålla upp brallorna så jag inte trillade.
Jag drunknade faktiskt i den, vilken syn..

Tyvärr lämnade jag väskan med min kamera där inne, så kan inte bjuda på någon bild, men vår lärarinna fotograferade så ska se om jag kan få sno några bilder av henne!

Superkul i alla fall, och nu är jag precis hemkommen. Idag ska papperna skickas iväg till Furubodas Folkhögskola om vilken låt jag valt m.m., och nutida konsten ska göras iordning inför morgondagen!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0