Läkarbesök

Nu har jag precis kommit hem från läkaren.
Jag fick en fantastiskt bra läkare vid namn Daniel, han var verkligen en ängel.
Han visade enorm omtanke, vilket uppskattas.

Halsprovet visade negativt, men det kan det göra ofta, och har även gjort på mig innan, så han skickade iväg de proven på odling, för det kan slå fel, vilket det säkerligen gjort, för jag har så sjukt ont i halsen, det är inte klokt! Kan knappt svälja!

Sen har jag även haft feber, och otroligt ont i hela magen och upp mot njurarna, inte alls kul. Så vi tog även urinprov, vilket visade att mina vita blodkroppar låg på +2, vilket då tyder på urinvägsinfektion. Det konstiga där är att jag inte ens tänkt på urinvägsinfektion, för jag har inte alls ont eller någonting, det enda är vid njurarna, så det är antagligen en "övre" urinvägsinfektion, vilket är hemskt, för det gör så ont. Även detta provet skulle skickas till odling för att fastställas.
Sen är det klart att jag har en infektion i kroppen. CPR ska ligga på 0 om man är helt frisk, min låg på 68.

Så just nu ligger jag halvt död på soffan, och det känns som om jag blivit misshandlad över hela kroppen. Jag kan inte röra huvudet för jag har så ont i nacken och halsen, sen är kroppen helt död, haha. Jag brukar vara svag, men nu är det fan värre, det är hemskt!

Svaren på odlingarna de skickade iväg för att kollas kommer tillbaka om 2-3 dagar, så på torsdag skulle läkaren ringa mig. Innan dess, ingen behandling. Det kan bli väldigt fel i och med att dem inte vet exakt vad det är, så jag får ligga här halvt död och känna mig som 100 år några dagar till.

Sen en sak till. Ni vet i magen har man ju också en puls, och alltid när jag ligger på magen känner jag denna pulsen ganska tydligt. Det trodde jag var ganska normalt. Men min läkare kände på min mage nu, och han sa att visserligen när man är så smal, så känns den tydligare, men tydligen tyckte han att den kändes utvidgad, min aorta alltså i magen. Helt jävla freaky! Det kan ju ha att göra med att jag har en infektion i kroppen, men han var så omtänksam och ville ändå att jag skulle göra ultraljud för att kolla att magen ser okej ut och att det inte är något fel på aortan, utan att det kanske bara är en tillfällig utvidgning pga. stress eller infektion. Får se när det blir, men håll tummarna!!!

 Har ingen aptit, men ett fett apelsinchoklad hade fan suttit fint, agains all odds. Haha. Får ju hålla humöret uppe på något sätt..
2 kommentarer
Postat av: Frida.

FY FAn vilka jävla dagar du haft helt seriöst!? Tycker enormt synd om dig!

krya på dig:)

2009-03-02 @ 16:43:31
URL: http://marijama.blogspot.com
Postat av: Michelle

jag håller med Frida, fyfan säger jag bara. Men bli frisk snabbt! :D saknar ditt hue <3

2009-03-02 @ 21:39:41
URL: http://smjb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0