2009.07.01 - ORKA!

Får bli ett litet halvförbannad "God Morgon" här idag!

Är det någonting jag hatar så är det att vakna upp och behöva bli förbannad det första man blir. Idag ringde jag till jourläkarcentralen i Landskrona för att försöka få lite hjälp med en knöl jag haft ont i ett tag.

Sköterskan heter Marianne, och är jävligt bekant då det alltid är hon som tar emot samtalen och bokar in tider. Kommer ihåg en gång när jag hade halsfluss och knappt kunde andas, mamma ville att jag skulle få komma in och få medicin så att det blev lättare att få luft, vad sa den här sköterskan då?: "Ni får inte komma in, det går över av sig själv", och med en attityd och ton som bara skriker onödigt kaxig.

Pratade med henne nu igen, och hon trodde inte ett ord av vad jag sa. Till slut sa hon att jag får komma in vid kl 10 så dem får kolla på det, men det känns inte så jävla lockande när asen inte tror en från början.. JAG HATAR DET. Speciellt den dör sköterskan kan ju fan ta och lägga sin tofflor (sluta för er som inte förstår). För hon är så jävla otrevlig och förstörde precis min dag, eller början av den i alla fall.

Service-minded står det i många jobbannonser, hur kan det komma sig att folk som ser ut/låter som om dem hellre skulle vilja ta livet av sig och aldrig har ett leende på läpparna kan få jobbet framför någon annan som är glad? Jag förstår inte det.


Nu är jag jävligt pissed off, och vill nu be sjukvården dra åt.... För så bemöter man fan inte människor som behöver hjälp och förlitar sig på dem. FY FAN.

4 kommentarer
Postat av: Fredrik Frisören

vilken nice blogg du har!

2009-07-01 @ 11:02:58
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Fredrik Frisören

yes i Ängelholm har jag två salonger =)

2009-07-01 @ 11:52:43
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Niina

Två saker..

Ett, diggar din blogg.. Mycket fin. :)



Två, det är många som egentligen inte gillar sitt jobb men tvingar sig att vara kvar pga olika anledningar.. Och tyvär går det hmöret ut över oss andra vilket är fel.. Men kan de vara otrevliga, kan du också vara otrevlig. :)

2009-07-01 @ 12:39:44
URL: http://nikula.webblogg.se/
Postat av: Monkey



jag känner igen mig så sjukt mycket i det.. De lyssnar ju aldrig på vad man säger!!

2009-07-01 @ 21:32:48
URL: http://www.monkeypig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0