2009.01.11 - Jätterolig sånglektion!

Sånglektionen gick galant, och vi gick igenom lite grejer inför musikhögskolan.
Våra sånglektioner har vi hos min sångpedagogs vän, en jättesnäll killar
som är kompositör och spelar klassisk musik.. Han är så snäll, precis som min sångpedagog!
Och han skulle också vilja hjälpa mig med teorin inför musikhögskoleprovet, och det är ju guld värt.
Han är riktigt professionell och han är ju proffs på det där med teori, så får se när vi kan fixa det.
Den 25:e ska jag på sånglektion igen, får ta det så ofta som möjligt nu inför intagningen.

Sen stack vi och åt i Häljarp, på pizzerian, fast vi åt spättafilé och sådant gott istället.
Jag övningskörde både dit och hem, och det gick galant. Man blir stolt över sig själv, för det gick faktiskt hur bra som helst. Dock får man känna på vilka idioter vissa är på vägarna.. Jisses.

Nu så ska jag smälta maten lite, och sen ska jag kolla igenom övningsproven som musikhögskolan har publicerat.
Dem är inte så jättelätta om man säger så.. men försöka får man ju göra.
Så, inget projektarbete idag direkt, tyvärr.

Tills jag skriver igen får ni ta en titt på denna bild, den föreställer min Gud, Tony Kakko.
Haha, så knäpp man kan vara. Men han är ju fan bäst! Han blir ju som en Gud!
Fantastisk bild för övrigt, mycket duktig fotograf som har tagit den..
Och på tal om det saknar jag min kamera som fan.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0