2009.01.04 - Effektivt arbete i studion!

Nu efter mer än 5 timmar kommer jag upp ur studion, lagom trött och slö.
Men wow vad tiden sprang iväg, jag kollade inte på klockan, men nu när jag började få lite huvudvärk och tittade på klockan blev jag chokad. Dock så har jag hunnit med enormt mycket!

Jag började med att spela in trummor och bas till min egna låt "Eternity", och fortsatte sedan lägga piano, stråkar, pad och jag lade även en saxofon, så himla snyggt! Det blev omtagningar, lite irritation, mixning där man satt fast ibland, men nu har jag en musikbakgrund att sjunga in sången till, och bra blev det. Saxofonen är min favorit!

Jag fortsatte sedan på låten jag och pappa sysslar med. Spelade in några instrument, och försökte göra ett ännu maffigare intro, och jag lyckades. Men det tar tid. Den låten kommer bli enormt bra.
Ska fortsätta med den imorgon, också ska jag försöka spela in sången till "Eternity" också!

(Sammanlagd arbetstid: Lite mer än 5 timmar)


Tiden bara flyger förbi.. men effektiv har jag varit! =)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0