2009.01.01 - Vidare med egen låt

Trots att det är nyårsdagen och man är slö, hade jag nock med energi efter en lång promenad ute att fortsätta med mitt projekt.

Själv satte jag mig vid synthen och experimenterade lite med min och min pappas låt, och kom faktiskt en bra bit.
Nu har jag en mer fast melodi för sången under versen, och första versen har även fått en text. Kreativ jag känner mig!

Nu har jag dock planerat också vart trummorna ska komma in, och försöker tajma dem så snyggt som möjligt.
Och har även planerat att andra versen ska flyta ihop snyggt med en kommande brygga innan refräng.

Ska fortsätta lite senare idag.

(Sammanlagd arbetstid: 1 timme)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0