Låtarna.

Sitter och lyssnar in låtarna till musikhögskolan.

* Son of a preacher man
* Cryin'
* Brevet från Lillan

Ganska enkla låtar att lära in visserligen, hade ju underlättat om dem vore i rätt tonart.
Om jag ska ha möjlighet till att få dem i min tonart måste jag skriva om alla noterna och ge till pianisten när jag är där. Då finns det en chans till att jag kan få det i min tonart, annars får jag tydligen kör i originaltonart.
Och vet ni hur det blir? Fruktansvärt illa. Låtarna är ju alldeles för låga för mig..
Lika för alla heter det ju, men jag vill ju inte få mina chanser sabbade för det. Jaja, får väl försöka göra grymt bra noter så pianisten känner att det är okej. Men inte kul att göra allt för hand..


Trött.. som fan!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0