Hur fan kan så många tycka så?






Detta här såg jag idag på www.aftonbladet.se
Ni 46.6% som tycker en låt borde vara gratis, har ni någonsin försökt skriva en själv?
Bakom album ligger otroligt många timmars intensivt arbete, och bara bakom en låt finns så mycket arbete att ni aldrig hade stått ut eller fixat det själva.

Jag blir så jävla förbannad rent ut sagt när jag ser sådant här. Det är ren idioti!
Låtskrivare är hårt arbetande människor som också ska ha lön för sitt arbete.
Inte fan hade ni gått till ert jobb om ni inte fått lönelappen hem den 25:e? ELLER HUR?!

Nä fy tusan, nu blev jag arg. Trodde de flesta skulle svara typ 5 kr, men GRATIS? Herregud.
Detta trodde jag aldrig iallafall, men det är väl typiskt Sverige.

Lär er en sak, INGENTING är gratis. Ni kanske laddar ner låten gratis, men den är inte det.
Bakom den ligger summor med pengar i insats, och hårt arbete.
3 kommentarer
Postat av: frida

håller med dig till en viss del, men samtidigt är konst & musik ingenting som är köpbart. Det ska vara lika fritt & tillgängligt som luft, men visst ska vi få betalt..men på andra sätt & från andra människor än de som älskar den musiken som vi gör till dem.

2009-02-19 @ 23:50:10
URL: http://marijama.blogspot.com
Postat av: Frida.

Jo jag förstår också vart du vill komma, jag vill också få betalt någon gång i framtiden, men från ett annat håll kanske än just de som verkligen vill ha min musik. Det finns ju sätt för musiker att få betalt än just genom skivförsäljning. Och sen kan jag tycka att det är befriande att inte allt allt allt här i livet & världen kan Kööpas för pengar!

:)

2009-02-20 @ 01:01:02
URL: http://marijama.blogspot.com
Postat av: Frida.

Men visst är det ett ganska underskattat arbete, det kan jag hålla med dig om tyvärr:/

2009-02-20 @ 11:53:26
URL: http://marijama.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0