091218

Öhm.. god morgon. Jag är ganska borta, haha. Jag har drömt hela natten om en bekant, och vaknade 05.40 och hade svårt att somna om (skulle gå upp 07.15), sjukt irriterande. Men nu är jag uppe iallafall, och kaffet har precis intagit min kropp och jag väntar på att det ska börja verka.

Idag jobbar jag  från kl 12 - 20, men jag får ta tåget redan 9.22 (en hel timme innan än vanligt), för att det är sådana grova förseningar, PLUS att Obama kommer idag.. Min väninna och arbetskollega Maryam började kl 11 igår, och det tog henne exakt två timmar att komma fram till hållsplatsen där vi jobbar. Det är fruktansvärt, och då ska jag tillägga att danskarna vill höja priset för de som pendlar, medan politikerna i Skåne säger nej. Men, 2570kr, för feta förseningar osv är fan fruktansvärt varje månad. Under tiden de bygger om som de gör nu, och de VET om att det alltid är förseningar.. då borde det vara 50% på ordinarie pris för oss som pendlar åtminstone. För vi får stå ut med skiten varje dag, ta tåget en timme tidigare, plus att trots det, så kan man ibland komma för sent och förlora en halvtimme-timmes lön. Dåligt!

Men nu ska jag göra mig iordning. Ska köra brorsan till kyrkan idag, dem har avslutning, och han ska få sina allra första betyg. Jag är så himla nyfiken och glad samtidigt för hans skull! En duktig grabb är han, jag vet att det kommer gå bra!

Vi hörs ikväll!





1 kommentarer
Postat av: C

Tycker faktiskt denna headern passar bättre in, men absolut inget fel på den gamla iheller :D



Me approve :D :P

2009-12-18 @ 22:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0