She's Happy

Kvinnan här är lycklig.

1 augusti 2009 är den dag som i min framtida självbiografi MÅSTE stå med. Vilken jäkla dag alltså! Helt fantastiskt underbar. Jag hade tagit med kameran för att fotografera allting idag, men det har varit i så full gång så jag har faktiskt inte ens haft tanken på att fotografera någonting.. haha!

Som sagt, dagen började kl 12 på ett jättegulligt dop inne i stan, sen bar det av hem för att duscha/äta/samla papper och sen iväg mot Höllviken (rättare sagt mellan Höllviken och Trelleborg) för att sjunga på ett bröllop. Jag sjöng låten "Kärleken förde oss samman" & "Songbird". Det är som jag nämnde i tidigare inlägg, ett utav de absolut finaste bröllopen jag sjungit på. Paret som gifte sig strålade av kärlek och lycka, och det märktes tydligt att denna bruden inte krävde att allt skulle vara "perfekt", ni vet som många brudar tror att det blir genom att håret ligger perfekt, naglarna är obrutna, och att allting går som på räls.. Men denna tjejen hade en avslappnad inställning, och på så sätt blev  faktiskt hennes bröllop perfekt. Det är så ett bröllop ska vara! Nåväl, det var ett underbart vackert par. Mänskliga och fina människor. Pappa kompade så fint på pianot, och jag fick chansen att verkligen förmedla deras låtval till 100%. När jag sjöng och tittade på dem blev det extremt jobbigt dock.. bruden grät som tusan (dessa låtar betydde jättemycket för dem), och brudgummen började också nästan gråta. Vad händer då? Jag får titta bort en sekund för att inte brista i gråt själv. Hade ni varit där och känt och sett det jag såg hade ni förstått. De var själsfränder, och det kändes i hela kyrkan. Äkta kärlek. Underbart!

Sen ringde de som sagt från Råå och ville ha dit oss. Okej, fort som fan hem efter bröllopet, packade ner allt, gjorde sig i ordning, åt typ två tuggor risotto som mamma hade gjort, sen iväg! Kom dit, rodda och sen körde alting igång. Succé? O ja, återigen. Jag ÄLSKAR den restaurang, men framför allt älskar jag personalen. Nu när jag har fått möjligheten att spela så mycket på den restaurangen, har jag även fått möjlighet att få bli bekant med helt underbara människor som jag kommer sakna enormt mycket. Jag är SÅ nöjd!

Så var det ju jag som skulle köra hem. Klockan 02.30.. ehm, trött? Ja. Haha, en kille på restaurangen tryckte i mig en Red Bull. Blev jag pigg? Japp, som fan. Är det fortfarande. Fick jag koffeinchock? Det kan man lugnt säga. Skakade hela vägen hem medans ögonen knappt blinkade, HAHA! Psycho! ^^

Så nu sitter jag här, lite halvhög på Red Bull och hoppas på att få kunna somna snart.. Mamma & jag kanske ska på loppis imorgon, eller ja.. idag blir det ju (söndag). Hoppas verkligen det blir av.

Ska nog gå och lägga mig nu och försöka varva ner.. Good Luck säger jag bara.

PUSS! ♥
2 kommentarer
Postat av: Ahå

Det låter fantastiskt underbart! :) Har aldrig varit på ett bröllop själv, så jag kan inte se det framför mig, men jag kan föreställa mig ungefär hur det är :) Kul att det gick bra! ^^

2009-08-02 @ 15:57:25
URL: http://superahoe.blogg.se/
Postat av: Linus

Det var min storebror och hans sambo som gifte sig i Maglarps kyrka i lördags. Din röst lät kristallklar och stämman var så vacker att man fick jobba hårt för att tårkanalerna inte skulle översvämmas helt. Jag behövde inte ens titta bakåt för att märka att näsdukarna gick varma på raderna bakom :-) Helt perfekta ögonblick.



Stort tack till dig och din pappa för den där extra fina guldkanten på en väldigt speciell dag!



Linus, brudgummens lillebror

2009-08-04 @ 15:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0