090824

4 månader kvar till jul. HAHA!

Typ ingen som vill höra det nu antar jag? Det var dock en rolig tanke. Önskar bara jag har pengar till jul, vill ju köpa massa julklappar, det är så mysigt! =)

Nåväl, idag är det en otroligt fin dag i Skåne åtminstone, och här sitter jag inne och försöker hitta jobb. Fatta hur fruktansvärt less jag är på det nu. Känns som om man kommer vara arbetslös i över ett år till, men jag hoppas inte. Kan verkligen inte ens tänka mig hur jobbigt de människorna har som har varit arbetslös i flera år.. jag hade klättrat på väggarna, jag blir sjukt frustrerad när jag inte har något att göra. USCH på det.

Började ju skriva lite på en låt igår, och tänkte försöka fortsätta idag. Vill göra lite eget nu, men jag fastnar i samma mönster som är totalt oinspirerat som tidigare nämnt.. Fick förslag från en vän om att kanske skriva lite om situationen man är i nu! Det är ju inte en heldum tanke, den är faktiskt riktigt bra, men det som saknas är tyvärr inspirationen.. alla låtar jag försöker skriva nu går i moll.. dystert, haha! =)

På tal om inspelning har jag hittat kompressorn med stort K till min röst, tack vare producenten Dick Örnå nere i studion där jag spelar in. Ca 2300 kr ny kostar den på thomann.de, helt perfekt ju! Nu är det bara en sak som fattas, PENGAR! Hahaha, den hade varit perfekt. Så jäkla bra mina inspelningar hade kunnat bli hemma alltså.. fasiken. Får hoppas att tre tusenlappar faller ner från himlen rakt ner i näven på mig, hade varit trevligt.

Nu ska jag snart diska, söka lite jobb och gå ut med min älskade vovve lite senare. ♥



Vill köpa. ÅH!

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0