Torsdag 2008.09.11

Inspelning påbörjat!

Spelade idag in en del av musiken till en utav mina låtar som nu är färdig. Det är ingen speciell låt direkt kan man tycka, men den är en kärleksförklaring, och är därför inte så komplicerad.
Jag vill att den ska vara enkel, så att alla kan förstå den.

Jag lade piano, med fina stråka till, och funderar även på att lägga en "soft pad" lite i bakgrunden på refrängen så att det händer någonting i låten, trots att det är en soft och allmänt mysig ballad. Det ska ju ändå hända någonting litet.
Texten till den är färdig, och jag har börjat småsjunga på den, men ska försöka variera sången lite så det inte bara blir rakt. Vill ju inte att låten ska uppfattas som tråkig, utan som vacker.

Känns väldigt spännande att spela in en egenskriven låt.
För övrigt använder jag mig av en portastudio som heter "Zoom H4". Otroligt bra ljud, och finns otroligt många effekter i den, både till sång och gitarr framför allt. Det finns en sångeffekt som får rösten att låta helt analog, precis som förr i tiden, och måste säga att, sjunga jazz och ha den effekten är igång, är otroligt mysigt och kul, man hittar verkligen rätt känsla då.

Är nu väldigt positiv och trots att jag brukar vara enormt självkritisk, är jag hittils väldigt nöjd med vad jag åstadkommit. Håll tummarna för att det fortsätter, haha! Men man måste nog få ha sina dåliga dagar också, det får jag väl tillåta.

(Sammanlagd arbetstid: 2 timmar)



Inspirerande bild av en fantastiskt vacker blomma. Tänka sig så vacker
världen är egentligen.
1 kommentarer
Postat av: Kissdockan

Hej Sötaste!



Hur är det?

Gud vad längesedan det var!

Vad gör du nuförtiden?



Saknar våra pratstunder på msn!

Kram Maja Munke

2008-09-16 @ 16:44:13
URL: http://kissdockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0