Tisdag 2008-09-02

Hektisk helg, så fick ta en liten paus från projektet, men idag har jag återigen kommit igång.

Har nu två egna låtar jag snart är färdig med. Den ena finns det bara en liten, men mycket viktig sak kvar att få fram, ett bra intro. Det känns som om det fattas någonting riktigt bra i låten, och tror att det kan hänga på introt.

Har gjort plankat lite till på "The Echo of Your Whisper", men dock är den inte helt färdig den heller.
Har även haft strul med mitt Cubase i flera veckor, men idag, på första försöket fixar det sig hur lätt som helst.
Så nu kan jag äntligen börja spela in och mixa mina grejer som snart börjar bli färdiga!

Kändes som om jag satt i en evighet i källaren och jobbade idag, och när man tittade på klockan så, ja, det visade sig att man suttit där ett tag. Måste för övrigt sätta upp lite tavlor i musikrummet, det är så tråkigt där nere, men på något sätt finner man tydligen ändå inspiration till saker och ting, det är mycket positivt.

Jag är nöjd för dagen, och snart börjar det roligaste, inspelning!!!

(Sammanlagd arbetstid: 2 timmar)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0