Onsdag 2008.09.17

Idag har koncentrationen varit på den sista egenskrivna låten.
Börjat försöka strukturera upp själva låten med intro, vers, refräng osv, så man har mål.
Verser är färdiga, och eventuell brygga. Refräng och intro kvar, och det är där jag spottat idéer.
Jag har skrivit ner på en lapp, olika ackord, enstaka ord, för att försöka få ihop någonting. Och det ser ut att gå framåt.

När jag då tog en paus från detta satte jag mig och spela lite på min fantastiskt underbara akustiska gitarr, och fick fram någonting helt annat också! Början till ännu en låt, och har bestämt mig för att även fortsätta med den.
Många bollar i luften, men gud vad jag älskar att arbeta! Tänk om man kunde leva på detta och jobba med det på heltid?

Låten jag började på ska vara en akustisk låt till en början i alla fall, och möjligtvis gå över till distad el-gitarr med trummor osv sen, men det är ännu oklart. Den ska gå i tretakt. Den kommer även få tankarna mot folkvisa, men på något sätt modernt! Vill tacka bandet Sonata Arctica för all inspiration jag får från dem, och även Steve Dorff som är en fantastisk låtskrivare. Dessa två låtskrivarna har haft stort inflytande på mitt liv och musiken i mitt liv, och har dem att tacka mycket för.

I helgen blir det mycket att göra.
Torsdag: Fyller jag 18år!
Fredag: Stevie Wonder konsert!
Lördag: Studioinspelning i Stockholm
Söndag: Hälsa på mormor i Östergötland!

Ser fram emot helgen, men gitarren ska följa med för vidare arbete, så jag skriver i bloggen när jag kommer hem!

(Sammanlagd arbetstid: 2 timmar)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0