Måndag 2008.10.27

Äntligen har jag kommit igång igen!

Har börjat mixa min färdiga egenskrivna låt, blir jättebra. Ska bara rätta till några få saker på sången sen är den i princip helt klar.

Den andra egenskrivna låten satt jag ner med och spelade på piano och sjöng till, och fy vad tråkig jag tyckte den blev.
Försökte komma på någonting man kunde göra för att få den mer intressant, och då föll allting på plats i huvudet på mig.
Köpte för några dagar sen Chris Daugtrys skiva och har blivit så inspirerad till att göra lite mer, hur ska man säga, händelserik musik. Så nu har jag ett helt arragemang i huvudet på den låten som inte är riktigt färdig än som jag måste börja spela in så det inte faller bort. Det kommer ändå vara en lugn låt, men den ska växa under tidens lopp helt enkelt.

Gjorde även massvis med sångövningar sedan sånglektionen igår med min sångpedagog, och det var jättekul!
Gjorde en del registerövningar, helt enkelt att du kör skalor upp och ner och ser hur brett register man har.
Det var spännande och jag överträffade mig själv faktiskt!

Ikväll ska jag sätta mig ner i källaren och börja spela in den inte ännu färdiga låten, och se vad jag kan åstadkomma för arragemang jämfört med det arragemang jag har i huvudet! Skriver mer imorgon!

(Sammanlagd arbetstid: 2 timmar)


Min halvakustiska stålsträngade Yamaha gitarr..
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0