Fredag 2008.10.03

Ny månad, och mycket att göra.
Projektarbetet har jag hunnit med, dock har jag inte hunnit skriva här ännu.

Jag har nämligen haft en liten spelning på en timme på ett äldreboende i Landskrona i torsdags, vilket var mycket trevligt. De uppskattar musik så otroligt mycket, så det är alltid ett nöje att spela på äldreboende.

Det gick superbra, och idag känner jag att jag kan slå mig ner här och berätta lite vad jag gjort i veckan.
Jag har först och främst prioriterat spelningen och övat in lite äldre låtar som människorna på äldreboendet kan relatera till, vilket jag tycker är mycket viktigt.
Sen utöver det har jag fortsatt på min andra egenskrivna låt, skrivit till lite ny text, försökt att hitta lite andra ackord osv.
Jag har även lärt mig ett speciellt komp på en utav låtarna jag berättat tidigare om från en film, låten heter "Galway Girl" och är en mycket härlig låt man lätt kan sjunga med till, så jag kände att det var viktigt att lära mig kompet så som det ska vara på gitarr för att få den rätta känslan. Är man inte van gitarrist så tar det ett litet tag, speciellt för kordinationen, haha!

Musik är dock mycket psykiskt, man tror inte att man klarar av saker och ting, men det mesta fungerar faktiskt alltid till slut.

Nu nästa vecka har jag mer tid till projektet vilket jag kommer utnyttja, kommer även lägga en hel del tid nu i helgen fakiskt. Har även kollat igenom min projektplan ännu en gång och jag känner att jag ligger bra till tidsmässigt enligt min planering, men det kommer säkerligen bli förändringar, det blir aldrig riktigt som man tänkt sig från början med vad som helst!



Idag bjuder jag på en bild på min bästa vän, min hund. Han är en svart liten dvärgpudel, och han är den som är först med att trösta en när man är nere och ledsen, han är en sann vän. Han gör mig så lycklig när människor inte riktigt räcker till.

(Sammanlagd arbetstid: ca 3½ - 4 timmar)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0