Torsdag 2008.10.16

Bröllopslåt: Avklarat
Religionsprov: Avklarat
Psykologiinlämning: Nästan avklarat
Svenskainlämning: Påbörjat

Nu har jag lite av övriga skolan avklarat, och även bröllopslåten. Känns bra, men långt ifrån färdig.
Denna vecka har jag hittils inte riktigt hunnit sätta mig helt ner och riktigt arbeta med projektet, då jag har fått prioritera
mina andra inlämningar som är snart, men detta är ju en prioriteringssak. Jag gör dessa inlämningar nu (de ska egentligen lämnas in efter höstlovet), för att jag vill, under hela höstlovet, bara jobba med mitt projekt och ta igen dessa förlorade timmar, det ser jag fram emot. Jag har ett par små idéer som jag ska fortsätta med.

Har bestämt mig för att avsluta inspelning på en utav mina egenskrivna låtar, den ska bli färdig på höstlovet, det är mitt första mål (inklusive mixning).
Sedan ska jag banne mig planka färdgt låten "The Echo of Your Whisper", som jag inte rört på länge. Dock så kan jag fortfarande det jag plankat, men jag måste sätta mig ner och lyssna färdigt på det sista, också vill jag i alla fall spela in piano på den, till en början i varje fall.

Bröllopslåten jag har haft som uppgift att spela in är låten Curly Sue med Takida. Uttjatad tycker många, och jag är ganska neutral till låten. Brudparet som bor i Stockholm ville gärna höra hur det lät när jag gjort den, så jag spelade in den och det blev helt okej! Vi har nämligen köpt hem en ny micscreen kallas det. Det är en skärm man fäster på mikrofonstativet där man har inspelningsmikrofonen, och den liksom omsluter mikrofonen och har isolering inuti, vilket gör att det blir en minivariant av inspelningsbås, endast 1000:- från Thomann, helt otroligt bra resultat! Också har jag även letat och hittat olika effekter som gör ljudet toppen vid inspelning.

Däremot har jag ett enormt problem. Låtarna jag oftast vill sjunga in, de behöver man oftast ta i mycket i, t ex låten Hurt med Christina Aguilera. Mitt problem är att kompressorerna i min H4 (min portabla inspelningsstudio) är hemska. De fungerar som en kompressor ska, men förvränger rösten och det låter rent ut sagt fördjävligt. Jag måste kontakta Halmén musik i Helsingborg och få hjälp, för detta begränsar mig väldigt mycket vid inspelning, jag vill ju inte bara sjunga svagt, det är ju bara inte Madeleine!

Ska försöka snudda vid projeket nu i helgen, hoppas verkligen jag hinner med det. Ska nämligen också på min sångpedagog Maria Peterzons sons dop nu på söndag, det ska bli så spännande! Jag ska t o m vara fotograf!

Jag återkommer efter helgen med en liten uppdatering om hur mycket som blivit gjort!
(Ingen bild idag pga. dåligt väder, haha)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0