Tisdag 2008.11.04

Idag gick jag ner till min källare och låste in mig i 1½ timme. Äntligen spelade jag in lite mer och hade roligt, det var så underbart att få le på riktigt igen.

Jag har ju berättat om den färdigskrivna låten jag har gjort till mitt projektarbete, och att jag har spelat in den. Idag satt jag vid pianot och vår Yamaha Tyros synth (en grymt bra synth med SÅ bra ljud), och lekte mig fram lite bland alla effekter, och hittar ett trumkomp med variationer och break som passar min färdiga låt PERFEKT!

Så, det är bara att lägga till i inspelningen av låten. Spelade in trummorna idag och fick det så bra, och imorgon blir det att lägga till en bas som även finns på synthen, som är en riktig värsting. Jag förstår inte hur det kan låta så bra, det är ju bara en synth!

I synthen finns det även ett pianoljud som inte är långt ifrån en äkta flygel, det låter så perfekt, och tack vare en midikabel kan jag koppla in detta ljudet i vårt elpiano (Roland FP-7), och få ett så otroligt kristallklart pianoljud. Helt fantastiskt. I sådana stunder älskar jag teknik, när det faktiskt fungerar, men det vet ni ju alla hur det är!

Så imorgon blir det fortsättning, och det blir ju bättre resultat i låtarna om det är lite mer komp än bara ett piano, faktiskt!

(Sammanlagd arbetstid: 1½ timme)


Frost en tidig morgon utanför huset..

1 kommentarer
Postat av: xonx

Bra blogg :)

Besök gärna min fotoblogg.

Följ den gärna med bloggkoll.se



/Xonx

2008-11-06 @ 12:06:51
URL: http://xonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0